PokpuHargaKereta
Toyota Hilux 2.5 Turbo mt
model
1Year Road Tax
Comprehensive Insurance
Safety
On The Road Price With Insurance
Toyota Hilux D/Cab 2.5G MT
RM 835.20
RM 2,688.40
SRS Airbag
ABS
LSP & BV
RM 95,005.10
assalamualaikum…...
Memandu uji toyota hilux ini merupakan satu pengalaman yang penulis tidak dapat lupakan dalam hidup penulis. Manakah tidak, toyota hilux ini merupakan sebuah kenderaan yang mempunyai pengikut yang tersendiri. Yang terdiri daripada pelbagai latar belakang ada di antaranya tauke balak, ahli perniagaan, penjawat awam, dan yang paling senoni adalah tauke getah dan tauke balak. Mengapa perkara ini berlaku? itu persoalan penulis bila mengatahui perkara ini. Ini tidak lain tidak bukan disebabkan oleh kepercayaan penguna kepada kenderaan keluaran toyota ini. Model yang penulis pandu uji ini adalah toyota hilux keluaran tahun 2012 yang lalu, Semua orang tahu sebelum ini tidak ada model yang mengunakan VNT untuk modal 2.5 cc, Yang ada adalah untuk model 3.0 cc sahaja. termaksuklah yang penulis pandu uji ini sendiri tidak mempunyai VNT(variable nozzle turbocharging).
Luasnye itulah perkataan yang pertama terkeluar dari mulut penulis, Keluasan kabinye amat luas dan selesa untuk pemandu dan penumpan di belakan tetapi untuk perjalanan jauh agak kurang selesa untuk penumpang di belakang, ini desababkan penumpang belakang akan rasa macam dilambung apabila melalui jalan yang tidak rata, perkara ini boleh diatasi dengan perlahankan kenderaan ataupun memasang double shackle yang lain, Ini akan mengurangkan sedikit lanturan kepada penumpang.
Bunyi speker juga amat memuskan kerana dilengkapi dengan 2-DIN Head Unit CD Player with Tuner, MP3, AUX-Jack, USB, Bluetooth® &6 speakers bunyi yang dihasilkan amat berkualiti tinggi bagi sebuah trap pikap. Dari segi penjimatan minyak juga amat memuskan untuk trak pikap yang besar seperti toyota hilux ini dan yang paling penting adalah Off-Road. sebut sahaja off-road mesti terbayangkan toyota, itulah kelebihan toyota dalam menghasilkan kenderaan off-road. Apabila penulis masuk je gear 4wd penulis terasa kelakiannye, lepas kelas dah pun terasa kekuatan enjin nyaa.
Sebuah kenderaan yang dihasilkan tidak lah semuanye sempurna, tidak terkecuali toyota hilux yang penulis pandu uji ini, Masalah bising di dalam kabin tidak dapat dielakkan penulis terpaksa menhidupkan radio untuk menhilangkan bunyi bising tersebut, Yang kedua adalah turbo let, Apabila kita mendaki bukit tiba-tiba ade lori rosak kita akan rasa ape itu turbo let sampaikan produa kancil pun boleh potong kenderaan ini dengan sekali semyum. Ini akan memaksa enjin bekerja keras lain lah yang dah ade VNT.
Jualan balik untuk model toyota juga adalah tinggi, Tidak salah jika ada diantara kita yang bercadang untuk membeli kenderaan ini, lagipun untuk variasi sekarang dah ade VNT, toyota juga tidak lagi keluarkan model 2.5 cc turbo yang ada hanyalah 2.5 cc VNT dan 3.0 CC VNT.
sumber www.toyota.malaysia
model
|
1Year Road Tax
|
Comprehensive Insurance
|
Safety
|
On The Road Price With Insurance
|
Toyota Hilux D/Cab 2.5G MT
|
RM 835.20
|
RM 2,688.40
|
SRS Airbag
ABS
LSP & BV
|
RM 95,005.10
|
Tiada ulasan:
Catat Ulasan